Hoe vindt stagiair Peije het bij DTNP?
Tenminste eens per jaar geeft een DTNP-er een gastcollege over ons interessante vak op de Radboud Universiteit. En naast de kennisdeling werpt deze relatie met de universiteit ook regelmatig zijn vruchten af. Ook Peije, onze nieuwe stagiair, werd op die manier geïnteresseerd voor het vakgebied en DTNP door een enthousiast verhaal van Tycho. Sinds een aantal weken loopt Peije als extra teamlid bij ons mee.
Peije: “Nou, het lopen was de eerste weken nog niet zo makkelijk, want ik had mijn kruisbanden gescheurd en was daaraan geopereerd. Gelukkig wilde Rik mij in die allereerste weken wel ophalen. Dat was top, maar het is ook fijn dat ik inmiddels weer zelfstandig kan reizen.”
Peije is bezig met een master Spatial planning aan de universiteit. Hij draait bij ons al in verschillende projectteams mee. Het brede scala aan onderwerpen en werkzaamheden dat daarbij komt kijken, spreekt hem erg aan.
“Voor de Stedendriehoek, de regio rond Apeldoorn, Deventer en Zutphen, onderzoeken we de regionale voorzieningenstructuur. Daarvoor heb ik verschillende kaarten gemaakt en ben ik afgelopen week met Rik mee geweest om de resultaten van het onderzoek te bespreken. Voor de provincie Zuid-Holland duiden we het laatste koopstromenonderzoek. Veel excel daarvoor dus, onder andere gegevens op een rij zetten voor verduidelijkende grafieken. Verder ben ik betrokken bij het DTNP-onderzoek in de middelgrote centra. Daarbij zorg ik dat mijn collega-Radboudstudenten alles hebben om de bezoekers te ondervragen over hun bezoek aan de vijf centra die we dit jaar onderzoeken. Allemaal lekker afwisselend dus.”
Tot de zomer is Peije nog bij ons, dus we verheugen ons op nog een aantal gezellige en zinvolle maanden met elkaar!

