Al 10 en 25 jaar op onze plek

Afgelopen week was het dubbel feest. Projectleider Tycho Wissink werkt alweer 10 jaar bij DTNP en projectondersteuner Marjolein zelfs al 25 jaar!

Tycho: “Toen ik bij DTNP begon viel V&D om. Dat had geen oorzakelijk verband, maar voor mij was gelijk duidelijk: hey, deze plekken vinden mensen belangrijk! Mijn motivatie om die dynamiek te begrijpen en de betekenis van trends te duiden is daar geboren. Als economisch geograaf is dat nog steeds het petje dat ik trots draag; niet alleen het ideale wensbeeld bedenken, maar juist ook de behoefte en haalbaarheidsvraag beantwoorden. Die behoefte bereken ik of die haal ik uit gesprekken met betrokkenen. Mijn werkgeluk zit hem zeker ook in het samen brainstormen over dat spanningsveld tussen wens en haalbaarheid.”

“Door die denksessies ben ik gedurende de jaren een stuk meer planologisch en stedenbouwkundig gaan denken en ruimtelijke logica zwaarder gaan meewegen. Dank aan alle collega’s die daar hun debatteer-skills op stukgeslagen hebben over de jaren! Wie had toen voorzien dat ik een straat in alle ernst een bonbondoos zou gaan noemen?”

“Tien jaar geleden werd ik nog de “jonge hond” genoemd op onze site. Dat eerste woord is niet echt meer van toepassing als ik mijn omgeving mag geloven, maar ik ben me nog met hetzelfde enthousiasme in ieder ruimtelijk-programmatisch vraagstuk aan het vastbijten.”

Marjolein: “25 jaar! Wie had kunnen denken dat dat het gevolg zou zijn van de vraag die Karel Trommelen, een van de oprichters, stelde bij zijn volleybalclubje. “Wij zoeken iemand voor diverse ondersteunende taken. Weten jullie iemand?” En zo kwam ik bij Droogh Trommelen Broekhuis, zoals DTNP toen nog heette, terecht. Als zesde personeelslid.  De werkzaamheden zijn in de loop van die jaren wel veranderd natuurlijk. Plattegronden trokken we bijvoorbeeld nog met Paint over van kaarten op een cd. Mijn generatiegenoten kennen vast het stratenboek nog wel, nou dat hadden wij dus al heel geavanceerd op cd. Wat wel nog grotendeels hetzelfde is gebleven, en wat ik ook nog steeds het leukste vind, is het lezen en redigeren van de rapporten. Proberen te blijven lezen met een lekenoog, zodat de teksten voor bijna iedereen te volgen zijn. Met zijn allen met leesbare adviezen Nederlandse dorpen en steden leefbaar en groen houden, dat maakt werken bij DTNP ook na 25 jaar nog leuk!”

“Het jubileum vierden we met een pubquiz in het café hier om de hoek. En we wonnen nog ook! Was een mooi feestje! Op naar nog vele jaren in een leuk team werken aan een mooier Nederland.”

Zin om ook een werkjubileum bij DTNP te vieren? Zie onze vacature voor stedenbouwkundig adviseur!