Menu

Producten

Gebiedsvisie en ontwerp

Sectorale visie en beleid

Onderzoek en veldwerk

Strategie en proces

Kennisbank

Projecten

Over ons

Op zoek naar kansrijke gebiedsprofielen in koninklijk Apeldoorn!

Apeldoorn heeft de langste winkelstraat van Nederland. In verschillende delen van het centrum, ook in die hoofdwinkelstraat, neemt de leegstand toe. Centrummanagement Apeldoorn (CMA) wil daarom graag weten welke gebiedsprofielen kansrijk zijn in het centrum van Apeldoorn. Het (aanbod)profiel van de verschillende deelgebieden in de binnenstad is nu niet altijd even duidelijk of de gebieden zijn te weinig onderscheidend van elkaar. Door hier verandering in te brengen, kunnen kansen in het centrum beter benut worden en kan Apeldoorn haar goede positie tussen de (grotere) centra van Zwolle, Arnhem en Amersfoort behouden.

DTNP gaat de komende tijd, in opdracht van het CMA onderzoeken welke profielen kansrijk zijn in de verschillende gebieden. Als kick-off liet centrummanager Hella Soethof ons haar centrum zien. Gezamenlijk liepen we door het centrum en bekeken waar de kansen en knelpunten liggen. Nu gaan we aan de slag met analyses van onder andere vraag en aanbod, trends, doelgroepen en de functioneel-ruimtelijke kwaliteiten van het centrum. Doel: een mooi beeldend rapport dat voor het CMA het strategisch kader voor marketing- en acquisitieprojecten vormt, en bijdraagt aan de verdere visievorming van deze mooie binnenstad.

Nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies voor het verzamelen van anonieme gebruikersstatistieken. Meer informatie