Menu

Producten

Gebiedsvisie en ontwerp

Sectorale visie en beleid

Onderzoek en veldwerk

Strategie en proces

Kennisbank

Projecten

Over ons

Online participatie detailhandelsvisie Westland

“Het voordeel van een website is dat de inwoners en ondernemers op hun gemak en in hun eigen tijd kunnen lezen welke voorstellen er worden gedaan, er over na kunnen denken en hun mening kunnen geven” zegt projectleider Tycho Wissink over de site die vandaag voor de gemeente Westland online gaat. “Grote bijeenkomsten zijn nog steeds niet goed mogelijk in coronatijd. Met een website kunnen we de ondernemers en inwoners van de gemeente Westland toch de ruimte geven met elkaar in gesprek te gaan over dit belangrijke onderwerp.”

Gemeente Westland heeft een fijnmazige winkelstructuur met negen centrumgebieden. Op de website zijn zowel vragen over de hele gemeente als over de afzonderlijke centra te vinden.

“Ondernemers en inwoners van de gemeente kunnen dus zowel hun mening geven over hoe er moet worden omgegaan met winkels in de hele gemeente als over de specifieke opgave in hun eigen centrum, of een ander centrum binnen de gemeente dat ze vaak bezoeken.”

Op basis van de reacties kan worden opgemaakt in hoeverre er hetzelfde of juist heel verschillend over de uitdagingen voor winkelgebieden in de gemeente wordt nagedacht. Ook zal zo snel helder worden welk type opgave er in elk centrum ligt: gaat het over structurele problemen (niet met winkels herinvulbare leegstand) of beperken verbeterpunten zich tot zaken als bezoekgemak en uitstraling? Natuurlijk doen we daar zelf al een aanzet toe. Dit is daarmee een toets in hoeverre we de situatie en keuzes herkenbaar hebben beschreven. Op basis van de reacties kunnen we ons uiteindelijke advies aanscherpen en borgen we dat de gemeente maatwerk kan leveren.

Bijlagen:

Nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies voor het verzamelen van anonieme gebruikersstatistieken. Meer informatie