Menu

Producten

Gebiedsvisie en ontwerp

Sectorale visie en beleid

Onderzoek en veldwerk

Strategie en proces

Kennisbank

Projecten

Over ons

Coronacrisis leidt tot nieuwe inzichten warenmarkten Heerlen

Soms kan corona ook helpen: marktmeesters, marktkooplieden en centrumondernemers in Heerlen hebben ervaren dat flexibel omgaan met de opstelling, zoals de laatste tijd vaak nodig is geweest, werkbaar is. DTNP deed onderzoek naar de toekomstbestendigheid van de warenmarkten in de gemeente en welke keuzes daar in te maken zijn. De belangrijkste conclusie van dit onderzoek was dat toekomstperspectief en vernieuwing op de markt gecreëerd kan worden door de ‘traditionele’ (vaak starre) regels te herzien.

Gisteravond heeft Tycho Wissink de resultaten van ons onderzoek mogen presenteren aan de Raadscommissie Economisch Stimulering. “Het was leuk om te merken dat veel commissieleden direct uitgingen van de meerwaarde van de markt in de centrumgebieden, en direct naar mogelijkheden op zoek gingen. Ze zagen echt de functie van de markt als plek voor ontmoeting en beleving.”

Het onderzoeksrapport was opgesteld als ‘bespreekstuk’. De discussie in de raadscommissie geeft voldoende aanleiding voor de gemeente om hier verder mee aan de slag te gaan.

Bijlagen:

Nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies voor het verzamelen van anonieme gebruikersstatistieken. Meer informatie